torsdag 27 augusti 2009

Hammarslagen ekar


I förra helgen började vi spika ihop väggsektionerna till större väggblock för att det ska gå lite enklare att resa allt. Egentligen så kanske jag borde skriva de istället för vi. Men jag servade ju med mat och fika till grabbarna med hammare så jag tycker att jag dragit mitt strå till stacken också!

Det här är en tredjedel av en långsida. Det är två meter panel och så ska vi sätta dit vindväv på de resterande två metrarna av väggen. Vi räknar med att resa huset i helgen. De har visst spått regn, så jag hoppas de har fel eller att det i alla fall kommer måttligt med regn!

Sommartiderna i butiken är nu förbi. Men jag håller öppet på torsdagkvällar kl 18-20, med viss reservation. Passar inte den tiden så är ni välkomna att ring och avtala annat tid.

Inga kommentarer: