torsdag 1 april 2010

Glad Påsk!


Ute är det ordentligt vitt fortfarande. Snödjup på dryga 90 cm hörde jag härom dagen. Idag har det regnat så snödjupet bör ha minskat något. Alltid något att glädjas åt när dagen i övrigt varit gråmulen och regndisig. I fönstret spirar det i alla fall grönt i dotterns lilla påskdekoration.

I fårhuset är det väntans tider. Enligt kalendern kan de börja lamma nu, men det är ingen som ser ut att vara nära förestående. Några är riktigt runda om magen och det ser rätt tungt ut att gå omkring med så bred mage.



Mor klippte klart tackorna förra helgen. Jag hjälpte till lite grann också. Jag är ingen van klippare (än...) så jag tycker det är smidigt att öva nu vid vårklippningen då det inte är så noga med ullen. Vi brukar nämligen inte ta reda på den då den oftast är rätt skräpig. Inspirerad av ett trädgårdsprogram som mor sett så har vi dock sparat lite till sommarens trädgårdsland, till täckmaterial.


En Glad Påsk önskar jag er alla!

Inga kommentarer: